Owner - Social Media

Sefa YILMAZ

"E-Ticaret - Sosyal Medya"

Türkiyede E-Ticaret Kullanımı

Türkiyede E-Ticaret Kullanımı 06/09/2019

TÜBİSAD e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş ise rapor sunumunda, raporda öne çıkan bulguları paylaştı: Online Perakende kategorisinde Sadece Online Perakende 30,8 Milyar TL yüzde 48 ile en fazla büyüme gösteren alan oldu. Burada yüzde 50'lik büyüme ile Pazaryerlerinin etkisi büyük oldu. Pazaryerlerinin hacmi 29,3 milyar liraya ye ulaştı.
Çok Kanallı Online Perakende kategorisinde en yüksek büyüme oranı yüzde 40 ile Giyim ve Ayakkabıda görüldü, pazar büyüklüğü böylece 3,5 milyar liraya ulaştı. Yüzde 33'lük büyümelerle Ev ve Dekorasyon 1,7 milyar TL, Eğlence ve Kültür 700 milyon TL Giyim ve Ayakkabıyı takip etti. Elektronik ise yüzde 18'lik büyüme ile 4 milyar TL oldu.

Online Tatil ve Seyahat kategorisinde ise yüzde 47 büyüme ile Sadece Online Tatil & Seyahat 4,3 milyar TL hacme ulaşırken, yüzde 30 büyüme ile Çok Kanallı Tatil & Seyahatten 25,9 milyar TL büyüklüğe ulaştı.

“Türkiye e-ticaret Pazar Büyüklüğü” raporuna göre 2015 ile 2019 yılları arasında en yüksek oranda yıllık büyüme gösteren e-ticaret kategorilerinde ilk sırayı yüzde 38 ile Sadece Online Perakende alırken, söz konusu beş yıllık dönemde Tatil ve Seyahat yıllık yüzde 36Online Yasal Bahis yıllık yüzde 33Çok Kanallı Perakende yüzde 31 oranında büyüdüler.

2019 yılında 83,1 milyar TL'lik büyüklüğe ulaşan e-ticaret pazarında 306 site ile Sadece Online Perakende toplam sektörde yüzde 37'lik paya sahip olurken, 77 site ile Tatil& Seyahat yüzde 36'lık, 371 site ile Çok Kanallı Perakende yüzde 17'lik, 6 site ile Online Yasal Bahis yüzde 10'luk paya sahip oldu. Geçen yıla göre Sadece Online Perakende sitelerinde bir artış görülürken Tatil & Seyahat sitelerinde de azalma görüldü.

Mobil telefonların internette kullanımının artması ile beraber e-ticarette de yıllar içerisinde mobil ticaretin payı görünür şekilde arttı. Rapora bu yıl, mobil internet ve mobil uygulamalar üzerinden yapılan e-ticaret verileri de eklendi. E-ticaret ciroları içerisinde mobil payı yaklaşık yüzde 60'a kadar çıktı. Kullanıcıların mobil deneyimlerinin artması ve firmaların bu alanlara yatırımlarının devam etmesiyle yüzde 60'lık ciro payının her sene yüzde 5 ila 10 bandında artması bekleniyor.

 

Kaynak: https://webrazzi.com/2020/04/29/turkiye-de-e-ticaret-yuzde-39-buyuyerek-83-1-milyar-lira-oldu/

e-ticaret

Yorum Yap